Iveco Daily Chassis 2006 - 2014
Kombinerer lastekapacitet med maksimal produktivitet
På en gang robust og manøvredygtig, kraftfuld og brændstoføkonomisk. Daily kassebil er en mester i driftssikkerhed og styrke, og let at manøvrere i bytrafikken, maksimal produktivitet. Svaret på alle dine transportbehov.
Daily Chassis er udstyret til at takle enhver strækning og opgave på en energibesparende måde
- 7 motorversioner (fra 106 til 205 HK)
- Omfattende udbud af totalvægte fra 3,2 til 7 tons
- Lastekapacitet op til 4,3 tons (det maksimale inden for kategorien).
- 3 indvendige højder
- 3 akselafstande
- 4 længder giver ikke 8 forskellige lastvoluminer fra 7 til 17 m3.
Ved at kombinere alle varianter kan du stort set skabe din egen skræddersyede bil.
Her er alle genveje omkring Iveco Daily Kassevogn
Du kan også få et "nu-og-her skøn" over prisen på din bil her
Modelprogram
Daily chassis fås i følgende konfigurationer:
-
Chassis med enkelthjul på 3,2 tons totalvægt, hovedsagelig til
bykørsel. Dens kompakthed og manøvreegenskaber gør den ideel til
opgaver som fx bygningsrenovering. -
Chassis med enkelthjul (3,5 tons) til opgaver der kræver større
nyttelast (som fx arbejdslift). Den har samme fordele som den lette
version, men større lastekapacitet. -
Chassis med tvillinghjul (fra 3,5 tons til 7 tons), en utrættelig
mester til alle transportopgaver, der kræver stor styrke og
robusthed (fra vejhjælp til utallige opgaver inden for
byggesektoren)
Daily chassis fås i 6 totalvægte, 6 akselafstande med opbygningslængde op til 6.195 mm og nyttelast op til 4,7 tons (den højeste i kategorien)
Modelprogrammet omfatter desuden en dobbeltkabineversion med 6 siddepladser + fører, der især henvender sig til byggesektoren.
Motorer
Iveco Daily har det bredeste og mest innovative motorprogram inden for varetransportsektoren og udmærker sig ved den mest avancerede motorteknologi.
Anvendelse af teknologiske løsninger som Multijet II, Start&Stop og gearskiftindikator gør den uovervindelig, hvad angår effekt, drejningsmoment, effektivitet og lave emissionsværdier.
2,3-liters og 3-liters motorerne giver en exceptionel elasticitet (da de udvikler et maksimalt drejningsmoment allerede fra lave omdrejningshastigheder og opretholder det konstant over et bredt omdrejningsinterval). De har derfor en suveræn ydeevne til alle former for anvendelse. Stor driftssikkerhed og let adgang til at foretage rutinetjek betyder kortere stilstand og lavere driftsomkostninger.
Hele motorprogrammet opfylder Euro 5 normen og omfatter tre vigtige nyskabelser:
En ny, højeffektiv powerline, der er specielt konstrueret til at reducere brændstofforbruget og emissionerne, som kombinerer en 2,3-liters motor - med turbine med variabel geometri og Multijet II indsprøjtning, der leverer 146 HK og et drejningsmoment på 350 Nm - med en speciel 6-trins gearkasse med Start&Stop og gearskiftindikator. Disse funktioner fås også på de to andre versioner af 2,3-liters motoren på 106 HK og 126 HK.
Markedets mest kraftfulde 4-cylindrede dieselmotor på 205 HK og 3,0 liter slagvolumen med Twin Turbo intercooler-teknologi, der leverer et drejningsmoment på 470 Nm, er den første motor af denne type, som overskrider 200 HK grænsen takket være anvendelsen af to turboladere: En lav-inerti turbo, der giver et hurtigt og kraftigt respons ved lave omdrejningshastigheder, og en turbo nr. 2, som kobles ind for at levere maksimal effekt.
2,3-liters motoren på 126 HK er desuden forbedret med et øget drejningsmoment på 320 Nm. Daily tilbydes nu med i alt 7 forskellige motorer fra 106 til 205 HK med drejningsmomenter op til 470 N.
Alle Iveco Daily dieselmotorer er udstyret med DPF (dieselpartikelfilter) som standard. Den naturgasdrevne Natural Power motor vinder enhver sammenligning med de benzin-afledte motorer: den leverer 136 HK og et drejningsmoment på 350 Nm, med emissionsværdier og brændstofforbrug blandt de laveste i kategorien. Natural Power motoren kan desuden bruges med benzin i ”recovery mode”. (Naturgas modeller markedsføres ikke i Danmark)
Gearkasse og affjedring
Alle gearkasser i Iveco Daily chassis er specielt konstrueret til at optimere brændstofforbruget og reducere emissionerne.
Alle gearkasser i Daily chassis er specielt konstrueret til at optimere brændstofforbruget og reducere emissionerne.
Udvalget er blevet forøget med 2 nye gearkasser:
1. En 6-trins letvægtsgearkasse, der optimerer 2,3-liter motorens
effektivitet
2. En 6-trins gearkasse specielt konstrueret til at få fuldt udbytte af
den nye 205 HK, 470 Nm motor.
Daily har et komplet udbud af affjedringer, der lever op til enhver kørselsopgave og giver samme komfortniveau som en personbil:
1. På forakslen: uafhængigt hjulophæng med hydrauliske
teleskopstøddæmpere og tværgående bladfjedre (eller som alternativ:
torsionsfjedre og krængningsstabilisator).
2. På bagakslen: parabelfjedre, halvelliptiske bladfjedre eller
luftfjedre